Stratford bij Gerda en Dave - Reisverslag uit Stratford, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Stratford bij Gerda en Dave - Reisverslag uit Stratford, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Stratford bij Gerda en Dave

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

26 Mei 2016 | Canada, Stratford

We mogen heerlijk uitslapen. Dave en Gerda zijn n heel rustig setje die houden van gezonde voeding en dus krijgen we een simpel ontbijt en wordt er een picknicklunch ingepakt. Heel keurig met een tafelkleed bordjes, bekers en bestek. Broodjes, drank, fruit en snackgroentes. We rijden naar Stratford en wandelenlangs de Art Gallery. Daar doen we een paar leuke ideeen op om met de kkinderen uit te werken. Daarna gaan we naar het Shakespeare theater en lopen door de tuin en de lobby. We kijken nog rond in de souvenirshop en wandelen terug naar de auto voor een kort rondje naar een geschikte picknicktafel aan de rivier. I kwartier later lopen we nog even langs de rivier en gaan Gerda en Dave naar huis om vast voor het avondeten te zorgen. Hun zonen Mike en Chris komen eten samen met hun resp. echtgenote Christine, dochter Lauren, en Sara.
Ger en ik mogen nog even door de winkelstraat van Stratford wandeleln. Gez llig straatje maar t is warm en mn voeten willen niet echt meer. Dus we strijken neer bij Barclays en ik heb n hele grote Americano on ice en Ger een dubbele espresso.
Daarna wandelen we terug naar de ontmoetingsplaats en bellen Gerda dat ze ons op kan komen halen.
Thuis gekomen gaan we lekker ff op de veranda voor het huis zitten en Ger en ik hebben het er over dat wij ook n kleine veranda willen (copycats).
De kinderen komen eraan en we gaan aan tafel: casserole van rijst, beef in tomatensaus, gewokte groenten en salade. Als Toetje
mogen we kiezen tussen rabarbertaart of wortelaart met vanille ijs. Na het eten gaan Christina en kleine Lauren (9 mnd) naar huis. De jongens en Sara blijven nog even. Ze babbelen nog ff gezellig door en om 19.45 u herinnert Gerda ons eraan dat we nog moeten inchecken. Dus we nemen afscheid en checken in en printen alles wat we nodig hebben. Ik ga vast mn koffers opnieuw inpakken. Want ik moet alles in 1 grote koffer van 23 kg krijgen en n handbagage koffer van 10 kg. Maar we hebben al heel wat van onze delfts blauwe souvenirs en old dutch candy uitgedeeld. En dat scheelt bijna 5 kilo.
Ik ga nog even naar de familyroom, een soort 2e woonkamer met diverse erfstukken. Om 21.30 u houden we het weer voor gezien en verdwijnen in onze eigen kamer. We hebben geen van beide zin om aan ons dagboek te werken.

• 26 Mei 2016 - 01:49

Casper Vervloet:

Wat een uithoudings vermogen om dan nog tijd te vinden om dagboek te doen.
    Geniet verder.
    Cas.

• 26 Mei 2016 - 13:40

Bonny:

Waoh het is allemaal niet niks. Lekker komende tijd jullie eigen tempo.