Burnaby naar AirB&B Kitchenerstreet, Vancouver 14/ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Burnaby naar AirB&B Kitchenerstreet, Vancouver 14/ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Burnaby naar AirB&B Kitchenerstreet, Vancouver 14/

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

15 Juni 2016 | Canada, Vancouver

Burnaby naar AirB&B Kitchenerstreet

We zijn weer vroeg op maar de camper is een klein pakhuis geworden. Onze koffers staan bij Fraserway in de opslag. We ontbijten snel en gaan dan schoonmaken. Om 10.30 u kunnen we weg en het is maar een kwartier rijden, maar we moeten ook nog tanken. En we komen weer honderdduizend stoplichten tegen. Bovendien neemt Ger de verkeerde afslag en we moeten de George Fraserbridge over tot twee keer toe.
Maar we komen toch op tijd aan en Angus, duits, komt naar ons toe. Ik weet gelijk wie hij is want we hebben wel kennis met hem gemaakt toen we de camper haalden, maar hij heeft verder niets voor ons gedaan. Hij vindt het verbazingwekkend dat ik nog weet wie hij is. Hij heeft slecht nieuws voor ons, Fraserway heeft als regel dat ze klanten alleen naar airport of hotel mogen brengen en niet naar een prive adres. Ger is not amused en probeert nog of ze ons niet naar een skytrain station kunnen brengen en Cas vragen of hij ons daar oppikt. Maar we hebben een winkelwagen vol mondvoorraad en 4 koffers over. Bovendien komt Cas niet zo vaak meer in de andere voorsteden en zijn het zulke grote afstanden. We zitten maar 11 km van onze B&B. De receptioniste laat mij nog proberen om een taxirit vergoed te krijgen van Fraserway, maar ze zijn stellig. Ze is zo aardig om een afgesproken prijs van $ 48,- voor ons te regelen met de taxi. En even later worden we gehaald door een Sikh. Na een half uur komen we aan in Kitchenerstreet en Dough is thuis. We kunnen onszelf met een code binnenlaten en hij laat ons zien wat we moeten weten. Een schattig klein appartement met een slaapbank. En een heel gezellig ingerichte tuin. Hopelijk wordt het nog mooi weer en kunnen we er even in zitten.
Na een kleine lunch gaan we de Commercial Drive op en kijken winkeltjes. We drinken koffie en thee bij Waves house coffee en even later pikt Cas ons op om ons na een kleine sightseeing bij het Museum voor anthropologie af te zetten. Hij zal ons over 1,5 u weer ophalen. Het is dinsdagavond en dan mag iedereen voor $ 10,- naar binnen. Dat scheelt de helft. Er staan heel veel totempalen en er is oa een hele expositie gewijd aan Lawrence Paul Yuxweluptun, first nation man, met hele aparte schilderijen.

Om 19.20 u heb ik het wel weer gehad en wachten we op Cas om eerst een hapje te eten bij Ginger en chili, en dan met hem naar een Irish Pub te gaan waar ze iedere dinsdagavond Ierse muziek spelen, een soort jamsessie. We hangen er aan de bar en kletsen wat bij een pilsje of 2. Om 22.30 u stort ik bijna in en rijdt Cas ons weer naar huis. We moeten onze bedbank nog installeren en opmaken. Dus we kunnen eindelijk slapen. Ik ga wel merken dat ik al 4 weken op reis ben en dagelijks op pad. Ik raak een beetje verzadigd. Morgen zijn we bij Joyce uitgenodigd te komen eten, want Barika wil ons ook graag ontmoeten. Gezellig maar eerst even slapen en rustig ontbijt en misschien ga ik wel uitgebreid in het bad zitten.