Memorial Day - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Memorial Day - Reisverslag uit Tillsonburg, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Memorial Day

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

24 Mei 2016 | Canada, Tillsonburg

Vandaag worden we om 10 uur in Tilsonburg bij Nicht Bernice en Dave verwacht voor breakfast. Early start dus want het is ruim een uur rijden. Kop koffie en afscheid nemen van nicht Cindy en haar Mike. Wij rijden met nicht Josie mee, onze bagage gaat in de auto van John en Lilian. Zonnig weer. We passeren een tabakplantmachine. Rijden door een typisch agrarische streek. Bezoeken het graf van oom en tante Wiggers-Lugtenberg, haar laatste werkplek (Walmarkt, tot haar 82e!), haar laatste appartement, het ouderlijkhuis en bouwland.
Bij Bernice en Dave genieten van van een stevige, royale bruch. We keuvelen en wandelen door de landelijke omgeving.
B+D brengen ons met hun pick-up naar Stratford waar Gerda en Dave wonen, ruim een uur rijden. Strak, vlak, ruim, vruchtbaar boerenland. Waar ginseng, hop, mais, asperges, aardappels graan enz wordt geteeld.
Daar zij inmiddels ook neef Ben en Wendy gearriveerd. Family hours binnen en buiten in de mooie tuin, waar allerlei bomen in bloei staan. Zonnig. Drankje.
Gerda heeft een heerlijk diner bereid met meatball, puree, groenten en salade. We zwaaien B+D uit en gaan vervolgens door naar zoon Chris en Sara, de vijfde generatie op het boerenbedrijf van v/h Dave Wood en zijn Gerda. Ze verbouwen soja, graan en mais. Als we terugrijden is het sunset en vallen lange stralen over de akkers rondom Stratford.

• 24 Mei 2016 - 06:59

Casper Vervloet:

Memorial day?Not Victoria Day?
    Normally Memorial day falls on the same day as Canada Day July 1.
    Love.
    Casper.

• 24 Mei 2016 - 14:54

Linda:

Klopt Cas, t was Victoriaday. Maar wij hebben langs alle huizen, kerken,scholen etc. gereden waar de oom en tante Wiggers al dan niet met alle 9 kinderen ( neven/nichten) hebben gewoond. Dus voor ons was het een herinneringsdag/ memorial day. Zonder vuurwerk, maar weer andere familieleden. Weggebracht door 3-5 ontvangen door 4-6.. Morgenavond komen we jouw kant op maar we gaan je pas over3 weken zien. Liefs, Linda

• 24 Mei 2016 - 16:58

Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener:

Kijk voor foto's bij Niagara falls. De blog doet niet wat we willen

• 24 Mei 2016 - 16:59

Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener:

Verslag van dag 2 Into de woods is ook niet op de juiste manier geplaatst. Dus als je wat mist kijk effe.