Jasper, Alb. naar Blue River, BC - Reisverslag uit Blue River, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Jasper, Alb. naar Blue River, BC - Reisverslag uit Blue River, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Jasper, Alb. naar Blue River, BC

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

09 Juni 2016 | Canada, Blue River



Allereerst wil ik al onze lezers die mij hebben gefeliciteerd via Dilan hartelijk bedanken. Ik heb een felicitatie bijna afgedwongen zo lijkt het.
En voor wie er aan twijfelde of ik wel echt jarig was. Ja 5-6-1948 ws mijn geboortedag! Ria die tot 3x toe een poging heeft gedaan, het is je 3x gelukt!

8-6-2016
We moeten vroeg op want ik heb een afspraak met de kapper in Jasper gemaakt. Mijn haar is na 7 weken en een mislukte verfbeurt wel toe aan een kapper. Ik laat het alleen knippen, maar de vrouw die t doet neemt er alle tijd voor. Lydia mijn kapster op Erasmus, zou er 2 in dezelfde tijd hebben afgehandeld. Maar ik zie er weer uit als een mens en dat voor E 28,-. Die vrouw vertelt me dat haar vader uit nederland, Friesland komt. Zij woont zelf in Jasper en hoopt door haar verse boodschappen bij de lokale winkels te doen, het prijsniveau stabiel te houden. Eens in de 3 of 4 maanden rijdt ze naar de Cosco in Edmonton, 4 uur, om er haar grote voorraden te halen. Ik kan me dat niet voorstellen met de AH bij ons om de hoek.
Ik ga gauw naar Tim Horton want daar hebben ze koffie en gisteren heb ik er ook een heerlijke Stawberry Shortcake Donut genomen en die wil ik nu weer. Helaas deze is niet meer zo vers. Ger zit er al een uur te werken want ze hebben goeie wifi. Dus ik doe ook nog ff een poging om mn kinderen een app met een videofilmpje testuren. Dit mislukt en alle andere handelingen ook. Dus we stoppen er mee. Ik ga een fles wijn scoren. Die zijn hier trouwens wel duur. Je komt nooit onder de $ 10,- en dan komt er nog tax bij. Gelukkig drink ik bescheiden en ik heb wel een Sauvignon blanc.
Na geld getapt te hebben en uiteindelijk ook benzine getankt en olie gecheckt, gaan we weer op weg. Richting Mount Robson en verder naar Valemont. We zijn weer terug in British Columbia en winnen weer een uur. Dus we besluiten nog 100 km door te rijden naar Blue River. Onderweg worden we overvallen dooor zware regenbuien en windstoten. Dus op een rest area ga ik vd weg af en ga lekker in de zithoek zitten. We besluiten elk nog een verslag te schrijven.
Het zal n rustige avond worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda (en Ger)

We zijn pensionado's die in 2013 zijn gestopt met werken bij de Erasmus Universiteit Rotterdam

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 74190

Voorgaande reizen:

29 April 2019 - 29 Mei 2019

San Francisco en verre omgeving

17 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Canada - family and friends

24 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Vietnam, het land van vroeg opstaan

28 December 2013 - 24 Januari 2014

China Zien

12 April 2012 - 23 April 2012

Bloemen houden van mensen

20 Mei 2011 - 11 Juni 2011

Westcoast USA

11 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Kreta zien

20 April 2010 - 10 Mei 2010

Alternatieve reis

Landen bezocht: