Blue River naar Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Blue River naar Kamloops - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Blue River naar Kamloops

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

11 Juni 2016 | Canada, Kamloops

Blue River naar Kamloops

Nogal wat regen vannacht en vanmorgen. Nevelige bergen om ons heen. Geen nood we hebben de tijd. We hebben weer voldoende ampère om broodjes te bakken, ieder een stukje dan is het op. Brood is hier schaars, althans wat wij brood noemen, en dat zijn niet de witte tostihappen en sandwiches.
De camping is een lust voor het oog, zo basic is alles: office, winkel, laundry, sanitair, blokhuisjes, tipi's. Vadermoederzoon runnen de camping samen met een gepensioneerde Koreaan (of zo).
Rond 10.30 u rijden we zuidwaarts, parallel aan de North Thomson River en het Wells Gray park. De bergen zijn minder hoog, zowaar verschijnen de eerste koeien en farms. Ook hier wordt weer aan de weg gewerkt en staan we zomaar 15 minuten stil. Ach.
We bereiken Clearwater - de hemel is inmddels ook clear en de zon schijnt uitbundig - en lunchen op de P-plaats van het Visitor's Centre van het WG Park. De Helmcken Falls lokken, een must, maar ach we hebben al zoveel vallend water gezien (Niagara Falls, om maar een iets te noemen) en koersen verder richting Kamloops. Het lijkt warempel wel of we weer in een soort steppegebied komen, we zitten aan de noordzijde van de Okanagan Valley van tien dagen geleden. In deze tamelijk grote stad gaan we even shoppen en zoeken dan een camping, maar die zijn hier schaars. Uiteindelijk vinden we zo'n 15km zuidwaarts Knutsford campground, met veel 'uitgewoonde' stacaravans. Er is niemand. We zoeken een plek in de zon, tijd voor een drankje en een snack. Wat een stilte, wat een rust hier.
Ger gaat rond zes uur inschrijven en maakt een wandeling naar een heuveltop. Dat blijkt, eenmaal naderbij, een soort gemeentewerf, dumpplaats, vuilverbranding, enz. En een rommel eromheen ......
Ik schrik er gewoon van, maar ja elke stad heb z'n afwerkplek. De boog eromheen blijkt toch aanzienlijk ruimer dan gedacht, wandelen langs de highway is al evenmin een pretje. Ach.
We happen mie met (chinese) groenten en spekjes. Bij ons eigen kampvuur, nouja meer rook dan vuur. We happen mie met rook. Kamloops wordt camplooks. Frisser, naar binnen.

• 13 Juni 2016 - 12:34

José:

Het is leuk lezen jullie verhaaltjes. Hier in Brabant is een afwerkplek trouwens wel iets anders, dan jij beschrijft Gerard maar ik snap het wel. Dat krijg je van jullie avonturieren...dan beleef je vanalles. Groet