Daar zijn we dan - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Linda/Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

16 Oktober 2010 | Griekenland, Athene

vandaag is het 16/10 en nu pas lukt ht me om dit verslag te maken. Dus we gaan een stukje terug in de tijd.

Maandag 11/10 zijn we volgens plan vertrokken en in Heraklion aangekomen. Ons hotel lag iets (5 km) erbuiten. Om 22.10 plaatselijke tijd zaten we aan het diner.
Volgende dag 12/10 Heraklion verkend, leuk kunnen shoppen en later op de avond een autenthiek visrestaurant opgezocht. Achteraf bekeken, minder goed als we op dat moment vonden. In elk geval heel saai, we waren de enige klanten.

Woensdag 13/10 zijn we naar Ghania doorgereden, zo'n 3 uur verderop. Leuk historisch stadje. Het eerste pensioen dat we vonden zijn we ook maar voor gegaan E 35,- is te doen toch. Leuk wijk, veel winkeltjes, veel restaurantjes. Aan de haven met uitzicht op zee, ook niet gek.

Donderdag 14/10 gaan we eerst op zoek naar de plaatselijke open markt. We worden alle kanten opgestuurd. Heeeet, en Linda zweet zich .... Maar nergens de markt. Enfin terug naar het pensioen en dan met onze spullen naar het strand. Bedje gevonden, parasol en helemaal niks voor hoeven betalen. Hoe is t mogelijk ??

Vrijdag 15/10, ontbijt op ons eigen balkon. Veel regen, maar heerlijke temperatuur. We zwalken door Chania, de joodse wijk, de turkse wijk. Allemaal leuke restaurantjes waar we vanavond misschien kunnen eten. Linda slaapt slecht, dus valt na deze wandeling op bed en rust wat, valt in slaap en Ger gaat aan het strand op een bankje zitten lezen en later ook op een muurtje liggen.

Zaterdag 16/10 afrekenen en doorreizen naar de zuidkust. Eerst over de bergen met onze Fiat Panda. Die houdt zich goed, maar het gaat langzaam. We komen aan in Chora Skafion en lopen langs de zee en de restaurantjes. Hier gaan we echt niet blijven. We reizen door naar Plakias, vinden een pensioen, kleden ons om en gaan aan het strand liggen. Een uurtje, dan is het klaar, we vinden het te koud!
's avonds eerst en drankje. Linda een ouzo en Ger een metaxa. Daarna op zoek naar een taverna. Gevonden en gegeten voor E27,50 incl. 1 l. wijn. Niet te geloven. Je krijgt ook overal een raki als toetje samen met iets zoets. Dit keer druiven, meloen e.d. en daar hoef je niet eens voor te betalen.

Morgen 17/10 reizen we verder naar Matalia of zo. Dus volgend verslag waarschijnlijk uit Capelle a.d. Ijssel. Het niet zoveel inspiratie om te schrijven.
Maar het is iets ! Kreta is een heerlijk eiland, een beetje grote als de andere griekse eilanden die we tot nu toe hebbn aangedaan: Mikonos, Santorini, Zakynthos en nu dus Kreta.

Maar we zijn er even uit en even samen, dus dit voelt goed. Tot hier dus, veel liefs en ....

• 17 Oktober 2010 - 08:23

Hans En Thea:

Geniet, rust lekker uit en pak elke straal zon. want hier is het fris.

• 17 Oktober 2010 - 09:18

Rieky:

Ha Linda en Gerard,
    Heerlijk lijkt me dat nu nog even dat warme zonnetje op je lijf; nog even genieten voordat we hier de winter in gaan.
    Ik lees zo dat jullie toch nog van alles hebben gedaan en gezien.
    Geniet nog lekker een paar dagen en dan zien we jullie zeker in het weekend van 12 novwember.
    Liefs Rieky en ook van Eddy

• 18 Oktober 2010 - 10:07

Han:

Klinkt goed allemaal. Veel plaatsnamen komen mij bekend voor.Hopen dat het weer zijn best blijft doen en geniet er lekker van. Lief zijn voor de Panda dan blijft hij het wel volhouden.
    Groetjes, Han.

• 18 Oktober 2010 - 10:44

Ria:

Hoihoi (en dan ik het Grieks),
    Het is net wat je aangeeft....jullie zijn er lekker SAMEN even uit. Tijd voor elkaar en voor de ouzo (alleen dit is toch al het JUISTE vakantiegevoel). Heb moeder en vader nog gebeld, het gaat goed, zal het deze week nog een keer doen.
    Blijf vooral lekker shoppen (let op het budget). Han en ik (vooral ik) lopen inmiddels nu dus WEER geringd door het leven, het is wel weer ff wennen (bedankt voor de lieve kaart).
    Geniet van alle mooie dingen en van elkaar,
    knuffel..Ria

• 18 Oktober 2010 - 11:04

José:

Dag Jongelui. Pensioen, pensioen... Volgens mij ben je toe aan je pensioen... want het wordt met regelmaat genoemd, maar je bedoelt vast pension? Leuke,in elk geval consequente woordspeling.
    Volgens mij gaan jullie naar het hippieparadijs (voormalig) Matala? Bezoekje aan die grotten -waar ze woonden-is zeker een aanrader. Ligt in de buurt van Ayia Galini, waar Henk en ik eens onze vakantie hebben gevierd. Griekenland is gewoon fijn en relaxed.
    Vanmorgen was het hier
    -1.7 C. brrrrr.
    Heb het goed samen!

• 27 Oktober 2010 - 09:33

Diana:

Wat zullen jullie moeten wennen na al dit heerlijks. Ik krijg trouwens bij het zien van de foto's direct heimwee. Luitjes dank voor jullie souvenier en de nieuwe kaart van Kreta!