Dag 45 - Cai Be > Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Dag 45 - Cai Be > Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Dag 45 - Cai Be > Can Tho

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

11 Februari 2014 | Vietnam, Can Tho

We hoeven pas om 9 u weg want we hebben niet zo'n druk programma. Na het uitgebreide ontbijt worden we uitgezwaaid door de meisjes van de houskeeping. Daarna gaan we naar een ander eiland en lopen door een boomgaard met alweer fruitbomen. De starapple die overal weelderig fruit draagt, de durian alleen in de bloesem die ook heel geurig is. En hier en daar en kleine achtergebleven durian. We zien een gemberplant en krijgen een stuk wortel en een stukje blad te ruiken. De jonge rambutan helemaal groen.
Dan scoren we bij het huis nog een paar souvenirs en gaan zitten voor een potje thee en allerlei fruit. We worden getrakteerd op traditionele snaarinstrumenten-muziek en een heus Vietnamees volkstheater. En daar mogen we geld voor neerleggen naar believen. Heel leuk begin van de ochtend. Daarna varen we naar de kade waar de auto op ons staat op te wachten. We droppen onze bagage daarin en rijden een stukje naar de markt van Cai Be. Thuong is een hele goede gids, hij weet veel van groenten en fruit. We kopen wat milk/starapples en mango's en geschilde nangka. Ik koop gedroogde garnalen voor thuis en een potje zout vermengd met chili en garnalenpoeder. Heerlijk bij het fruit, hebben we geproefd. Geen opdringerige verkopers, heerlijk. Dan reizen we door, nog 2 uur naar Can Tho. Daar gaan we eerst lunchen en dan naar t hotel. Ik trek me even terug en Ger gaat even wandelen. Later op de middag zullen we nog fietsen. De gids gaat ook zijn ding doen en we spreken af voor morgenochtend 7.30 u om naar de floating market in Cai rang te gaan.
We proberen een fiets te huren maar dat is niet zo makkelijk en duurder dan we gewend zijn. Dus we gaan gewoon lopen en winkes kijken. Deze grote stad met 1.5 miljoen inwoners is voor ons niet zo interessant.

• 12 Februari 2014 - 08:58

Casper.:

Hee guys,

1,5 mil.inwoners.Je vraagt je af waar al die mensen vandaan komen he.
    Ik heb een plan ontworpen om de bevolkings dichtheid te verminderen.
    Volgens mij werkt het.Alleen.....de politiek!!!Als een land gaat verminderen dan gaat de ander vermederen
    om zo de ander te veroveren.Dus....gaat alweer niet.
    Dus maar ramboetan en nangka eten.Heerlijk en je krijgt er geen nageslacht van.
    Ok nogmaals veel plezier.Reizen kan best vermoeiend zijn.
    Love.
    Cas.