Dag 4 in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Dag 4 in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Dag 4 in Beijing

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

01 Januari 2014 | China, Peking

We zijn het ouwe jaar uitgegaan en het nieuwe jaar ingegaan o een hele andere manier als het er naar uitzag. We hebben ons aangekleed en zijn met 2 metro's naar Sanlitun barstreet gereisd. Daar eerst in Enoterra, spaanse wijnbar, een heerlijke chardonnay en voor Ger een Leffe gedronken vergezeld van heerlijke italiaanse tapas. Om 23 u zijn we verder gegaan op zoek naar muziek. Toen we in de barstreet kwamen zijn we langs diverse barretjes gelopen maar was t nog te vroeg. We kwamen terecht in SWING, een vrij kleine bar mar er stond een bandje covers te zingen. En zo ontzettend goed! De wijn was er wat minder maar who cares. Ger vond al gauw aansluiting bij Chinese mannen en we zijn best friends geworden!! Ze hebben ons laten delen in hun bier en Johhny walker en later ook nog de snacks. Ze waren zo blij dt we met hun hebben staan swingen en de kring werd steeds groter. Zelfs de twee saaie chinese meisjes die bij ons aan tafel eerst bijna in slaap vielen van verveling, hebben we erbij kunnen halen. Met de band hadden we ook gelijk contact en we werden voorgesteld aan de vriendin van de zanger, ze leek nederlands, maar in de herrie kon je alleen maar gebarentaal spreken.
Dus de stemming zat er goed in met de jaarwisseling en we zijn helemaal los gegaan met zn allen. Heerlijk!!! Natuurlijk waren we de oudsten van de hele tent, maar jong Beijing heeft daar geen enkele moeite mee gehad. We rolden om 3 uur de tent uit, namen hartverscheurend Afscheid van onze nieuwe beste vrienden en gingen op zoek naar een taxi samen met heel uitgaand Beijing. Dus dat ging hem niet worden. Er kwam een blikken bromfiets karretje aan en wij sprongen er op af. Voor Y 100 wilde hij ons wel naar het hotel brengen. Koopie vergeleken met wat ik de riksja middags had betaald Y 150. Enfin de driver scheurde langs fiets en autowegen, tegen de stroom in ala het moest en het ging razend snel. Gelachen !! We waren om 4 u in het hotel en werden pas om 14 u weer wakker. Eindelijk weer goed geslapen, maar wel in Nederlandse tijd, dus dat wordt wat komende nacht. Weer opnieuw wennen aan Beijing tijd.
Enfin Ger is met de metro naar het Olympisch stadion en ik ben gaan shoppen. Ik wil nog fleecedekens en bekers voor in de trein. Kom uit op winkelcentrum bij Oriental Plaza met veel grote malls en kleine souvenirswiinkels en foodplaza's. Maar geen supermarkt voor bekers of dekens. Wel heerlijke gebakken tahu gegeten voor veel geld! Maar we hadden het ontbijt natuurlijk gemist. Wel lekker koffie en fruit op de kamer uit eigen voorraad.
Heb ook al gezien waar we vanavond kunnen eten. Misschien Peking eend. Die wordt hier overal gekocht in mooie cellofanen zakken om mee te nemen voor de familie in verweggiestan als het straks chinees nieuw jaar wordt. Ze verkopen hier trouwens van alles in feestelijke verpakking. Ik heb ook iets gezien wat op abon lijkt ( voor de kenners) maar in zulke grote verpakkingen. Dat durf ik niet aan. Morgen nog 1 dag hier om nog wat cultureels te bekijken. Ben benieuwd waar we terecht komen.
En maak je niet ongerust Ger zal ook een stukje schrijven want anders worden de verhalen zo eenzijdig. Ik stuur trouwens niet alle verslagen door, maar als je ze wil lezen dan staan ze gewoon op volgorde, op datum.

• 01 Januari 2014 - 12:30

Brenda Prins:

Gelukkig Nieuwjaar weer een ervaring rijker om daar het nieuwe jaar in te luiden.
    Geniet er van we volgen jullie en genieten mee.
    Liefs Brenda

• 01 Januari 2014 - 12:37

Ellen:

Ni hao !!
    Gelukkig nieuwjaar.
    Leuk om jullie avonturen te volgen.
    Mooie foto's, vooral die van de boeddha, maar zeepaardjes en schorpioen saté, brrrrr.
    En Ger, pas op voor de dames hé!
    Groetjes Ellen

• 01 Januari 2014 - 15:14

Elly Linden:

Hallo lieve Linda en Ger, Heel gelukkig nieuwjaar. Wat leuk om jullie verhalen en belevenissen te lezen. Een feest van herkenning. Leuke tip voor vandaag het zomerpaleis.
    Tot horens en geniet verder.
    Liefs Elly

• 01 Januari 2014 - 15:38

Charoline De Vrieze:

Hoi,
    Allereerst een gelukkig nieuwjaar.
    Heerlijk om jullie reisverslag te lezen en jullie zo'n gezellige oudejaarsavond hebben gehad.
    Nog een fantastische reis toegewenst en ik geniet van jullie verhalen.

Liefs,

Lineke

• 01 Januari 2014 - 17:16

Ria:

Wouw dag 4 en al zoveel meegemaakt. Elke dag is een spannend verhaal waarvan jullie net als bij " as the world turnes" niet weten hoe het afloopt...Daarom hang ik dus aan jullie lippen (ehh laptop) omdat ik hartstikke nieuwsgierig ben wat jullie vandaag weer hebben uitgespookt, gezien en gegeten
    Wat is in euro's omgerekend 150 risha's (weet ik wat dit ritje heeft gekost).
    Goed om te lezen en te ZIEN dat jullie de Oudjaar traditie....lekker swingen....óók daar hebben gedaan!! Tis ff wennen met allemaal Chinezen....maar dansen is internationaal, en het maakt dus geen F. uit waar je bent.
    Bij ons was het een enorm kabaal om 00.00 uur.....maar ZO geweldig!!!!! Ik vind het zo'n super geweldige avond.....overal en elk land waar ter wereld ook viert dit overgaan van het jaar. Al die mensen die naar buiten komen, wildvreemden die elkaar een 'gelukkig' nieuwjaar wensen, jong en oud die met elkaar staan te kijken naar het vuurwerk spektakel, de goede voornemens die we weer hebben (en tenminste zeker 2 weken kunnen vasthouden),
    Ik heb staande in de regen en inademend van de 'smog' aan jullie lieve vrienden gedacht.
    Vuurwerk, sterren aan de hemel, voornemens.....het maakt niet uit waar je bent. Overal is het nu 2014 en iedereen hoopt dat er eindelijk VREDE op aarde gaat komen!! liefs en blijf genieten xxx Proost

• 01 Januari 2014 - 19:28

Dew Ritoe:

Dag Linda en Ger, een heel goed en gezond 2014.Geniet van jullie welverdiende reis.Ik heb met interesse jouw verhaal gelezen en zag bepaalde plekken, taferelen, restaurants etc weer voor me. We waren eind april/begin mei 2013 daar en het lijkt alsof het gisteren was.Wij hebben op advies van de gids wel de eerste middag vrij gehad om zoveel mogelijk de gevolgen van jetlag te voorkomen. En we hebben daarna weinig last van gehad.Tips... zoek een bekend massagesalon op en voor een gering bedrag word je 1,5 uur onder handen genomen. Is een belevenis.Pekingeend moet je zeker proeven. Is lekker,veel beter dan in Nederland.En afdingen moet je zeker doen.Het is een spel. IK heb een i pad van 1900 yuan meegekregen voor slechts 600 yuan ,inclusief Europese stekker.En hij doet het in Nederland ook nog..IK ben benieuwd naar je verdere reiservaringen. Maak ook een binnenlandse vlucht en een reis met de hogesnelheidstrein die 305 km per uur rijdt...Vergeet een wandeling op de chinese muur niet en bezoek zeker het terra cotta leger.. Veel plezier nog.

• 01 Januari 2014 - 23:55

Casper:

Goed zo!!!Leuk gefeest en gegeten,zie ik.
    Veel plezier en gelukkig New Year.

• 02 Januari 2014 - 00:14

Frans En Patty:

Allereerst een heel goed en gezond 2014! Het is meteen al een spannend begin van het nieuwe jaar! We zijn net thuisgekomen uit Vianen en daar al wat van jullie avonturen gehoord. We wensen jullie verder een hele fijne vakantie en.... geen thee meer drinken met vreemde dames!! Groetjes van Frans en Patty.

• 02 Januari 2014 - 14:52

Jacomien:

Lieve Lin en Ger,

Een goed begin van het nieuwe jaar!
    Happy new Year van Jay en mij :-)

xxx

• 09 Januari 2014 - 21:40

Ron.:

Alsnog een heel goed 2014 ! De start was in ieder geval okee. In Peking, Pekingeend eten!
    Groeten,
    Ron

• 20 Januari 2014 - 11:23

Ada:

Hoi Linda & Ger,

Bedankt dat ik ook mee kan kijken tot nu toe eerst al de foto's bekeken ziet er er indrukwekkend uit en wat leuk dat jullie zo uitgebreid alles schrijven ik ga van de week op mijn gemak jullie verhalen lezen.

Het zal best wel af en toe vermoeiend zijn al die indrukken en het lopen, nemen jullie wel genoeg
    rustpauzes?

En wat mooi dat jullie dat samen zo kunnen ondernemen!!

Heel veel plezier en wanneer komen jullie ook al weer terug?

Groetjes,

Ada