Dag 2 in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Dag 2 in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Beijing

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

30 December 2013 | China, Peking

Nadat we onze koffers hebben geopend en ons hebben verfrist wandelen we naar het Tian'an Men plein - het plein van de poort van de Hemelse Vrede. Het is zondag en de zon schijnt dus drukdrukdruk. We lopen met de stroom mee onder de foto van. Mao door en komen op het plein voor de poort naar de verboden stad. Maar omdat die maar 900 gebouwen telt en we daar zeker een dag voor nodig hebben, blijven we even op een bankje zitten en wandelen daarna terug naar het T.plein. Om aan de overkant te komen moeten we door een voetgangerstunnel waar we gescreend worden op wapens o.i.d. Enfin je staat gewoon lekker in de rij. Ik ben moe, heb last van yetlag en heb sinds het ontbijt in het vliegtuig om 8 u pl. tijd, niet meer gegeten. Het is nu 15 u en dus gaan we richting hotel op zoek naar iets te eten. We komen in een hutong ( oude wijk) en t stikt er vd kleine restaurants. Dus 1 kip met cashew en 1 geroosterde beef met 2x fried rice egg. We komen weer n beetje bij. Daarna ga ik toch maar even slapen. Mn hoofd tolt. En Ger gaat op zoek naar huurfietsen. Hier komt hij 2 chinese dames tegen die goed Engels spreken en hij heeft een geanimeerd gesprek met hen. Dan stellen ze hem voor samen thee te drinken in n echt Teahouse. Ze bestellen twee soorten thee en na n tijdje vindt Ger wel dat hij weer moet gaan. De rekening Y 1200,- = E 150,-. Ger schrikt heel erg en de dames stellen royaal voor om het 50/50 te doen, maar Ger is toch n beetje slimmer en zegt dat ze met zn drieen zijn dus wordt t uiteindelijk E 50,- p.p. Hoe duur is de prijs van THEE. Nieuwe film misschien?
De rest vd avond blijven we in t hotel en ik slaap slechts enkele uurtjes. Ger bijna de hele nacht. Dan schrik ik om10.30 u wakker. Ontbijt gemist!!
Dus aankleden en de straat op. Restaurantje en nasi goreng als ontbijt. Daarna fruit en flesjes water kopen en huurfietsen. Dan naar de Lama tempel, 3/4 u verderop. Een heel groot mooi Tibetaans tempelcomplex met hele grote mooie buddha's. We branden hier en daar wat wierook en maken een dienst van de monniken in de grootste tempel mee. Na n paar uur komen we er verkleumd vandaan en drinken een heerlijke cappucino/espresso.
We willen ook nog naar de Confusciustempel maar die is op maandag gesloten. Vervelend, dan maar shoppen. Ik koop wat kaarten en souvenirs en een kleine gebedsmolen om aan de spiegel in de camper te hangen. We komen ook langs een vegetarisch restaurant waar we later op de avond eten. Heel veel keuze van een buffet incl. drank behalve bier en speciale thee.
Heerlijk en veel gegeten.
Daarna ingepakt als bankovervallers terug gefietst richting hotel. Onderweg nog even gestopt en gelopen over de avondmarkt vol met vreemde happen en souvenirs. Zie foto's.
Morgen vroeg op voor de Verboden Stad.

• 30 December 2013 - 18:28

A.v.Tol:

Beste Ger en Linda.
    Wat leuk om jullie te kunnen volgen. Ik wens jullie alvast een goed engezond 2014 toe en hoop dat jullie van deze reis mogen genieten,want dat hebben jullie wel verdiend.
    groetjes van Ton

• 30 December 2013 - 18:35

Pieter:

Leuk om te volgen. Veel plezier. Pieter

• 30 December 2013 - 19:17

Han S:

Altijd al geweten dat je nooit met vreemde vrouwen op stap mag gaan! Ook in China zijn ze gehaaid!
    Top dat het allemaal lekker loopt en geen -20 is. Geniet er lekker van.
    Groetjes Han.

• 30 December 2013 - 19:34

Christa:

Linda en Ger ....leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben...wij genieten van al jullie letters....Gr. Ook van dewi

• 30 December 2013 - 19:58

Ria:

De foto's van het eten maakte mij niet echt hongerig....daarintegen de prachtige foto's van de Boeddha maakte dit helemaal goed.
    Het is wel even wennen, en ik moet nog in de flow komen...dat jullie ECHT nu DAAR zijn!!!! Heerlijk om wéér met jullie mee te reizen, en de foto's maken het een stukje dichterbij en levendiger.
    Ger a.u.b. NIET meer met vreemden mensen meegaan....jouw moeder heeft dit vast en zeker óók aan jou meegegeven....je moest al op je 1e dag met de billen bloot (pardon portemonnee ).
    Capelle maakt zich op voor de jaarwisseling, de klappen komen steeds sneller achter elkaar....merken jullie daar iets van??? Lieverds ik zal morgenavond om 00.00 uur aan jullie denken , en mijn 1e slok champagne zal voor jullie zijn.
    Ik wens jullie alvast een onvergetelijke jaarwisseling toe, en dat jullie aftrap voor 2014 óók voor de rest van dit 'nieuwe' jaar (het jaar van het Paard) vol met afwisseling, mooie momenten, samenzijn, en genieten mag zijn!!!
    I Love You xxxRiaxxx

• 30 December 2013 - 21:33

Casper Vervloet:

Leuk hoor en fietsen kunnen jullie als echte Ned.

• 31 December 2013 - 09:51

Olga H:

Hoi Linda en Ger, wat fijn dat wij jullie op deze wijze kunnen volgen, dan zijn wij op de hoogte waar jullie zijn en hoeven wij ons geen zorgen te maken. Weest voorzichtig met alles, dan komt het wel goed.
    Voor straks een Gelukkig NieuwJaar en blijft gezpnd! Olga en Wally

• 31 December 2013 - 12:05

Ans:

Hallo Linda en Ger,
    Voor de prijs van die twee kopjes thee hadden jullie beter een theefabriek kunnen kopen. Heb je in ieder geval geen dorst tijdens de reis. Wat zullen die vrouwen gelachen hebben om die Nederlander. Maar goed je weet in ieder geval dat je portemonnee geen overgewicht zal opleveren op jullie verdere vluchten.
    Wij wensen jullie een hele fijne jaarwisseling en let op voor mooie vrouwen Ger. Je weet het nu zij willen duidelijk iets anders dan gezellig kletsen.
    Groetjes en knuffel
    Tom en Ans

• 01 Januari 2014 - 08:23

Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener:

Helemaal gelijk Ans die truc staat dus beschreven als De theehuistruc en is dus een hele bekende! Ger heeft nog geluk gehad, in beschreven geval zijn de dames(i.e. Een jong stel) gewoon weggelopen en hadden Ger met de hele rekening alleen gelaten. Bovendien waren ze niet eens mooi! Maar gisteren bij het Oud op Nieuwfeest hebben onze nieuwe beste chineese vrienden het weer helemaal goed gemaakt! Lees later in mijn nieuwe verslag. Groetjes, Linda