Het is begonnen - Reisverslag uit Peking, China van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Het is begonnen - Reisverslag uit Peking, China van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Het is begonnen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

29 December 2013 | China, Peking

Eindelijk, na maandenlange voorbereidingen en de nodige twijfels, zijn we de reis begonnen. Heel relaxed met een winterzon op reis. Eerst met de trein en overstappen op Amsterdam-Bijlmer. Op ons gemak. We hoefden nog maar een halte, heeft het treinstel een technische storing. Dus wij er uit met vele anderen. Ff proberen om de sprinter naar Schiphol die op het perron ernaast voorbij komt, te halen. Zie je het voor je. Ik met 2 koffers eerst uit de trein, dan rennend over het perron naar de andere trein. De trolley van Ria achter me aan trekkend, maar die gaat scharnieren. Enfin klotsend til ik het op en hijs ik mezelf met de Samsonite met 22 kg en de trolley met 11,5 kg in de trein, stort de trolley bijna in. Wat blijkt: 1 steun afgebroken. Sorry Rie, je krijgt een andere terug!
Enfin verder gaat t rustig en voorspoedig. We komen erachter dat t vliegtuig een uur vertraging heeft. Inchecken van de koffers = zelfservice. En klaar. Alleen paspoortcontrolle en we zijn er door! Dus eau de toilette scoren voor Ger een beetje rondkijken en dan bij Grand cafe Amsterdam aan de bitterballen, want die gaan we zeker niet meer eten de komende 54 dagen. Na een uur blijkt dat er een half uur vertraging bij is gekomen. Dus nog maar een rondje drank en bballen.
Heerlijk relaxed gaan we naar de gate en naar onze gereserveerde plaatsen. We zijn een beetje laat dus onze handbagage gaat ergens voorin in een kluis uit t zicht.
Vrij krappe plaatsen. Beenlengte voldoende. Ontvangst van filmbeeld en geluid niet echt goed. Ik kijk alleen naar De prijs van suiker maar moet veel missen.
We krijgen n warme maaltijd rijst met vis of kip, salade, toetje, cracker met boter, kaas, warm broodje en glaasje wijn. Maar t inmiddels wel 20.30 uur. En we hoeven maar 8 u te vliegen.
Ik slaap slechts een uur of minder en we landen om 10.35 u pl. tijd. Dus alleen 40 min. later dan gepland. Maar voor dat we door de pascontrole zijn de koffers oppakken, de chauffeur die ons komt halen, de hand schudden is het 12.00 u. En nog zeker een 3/4 u rijden naar het TianAn Rega Hotel in de wijk Dongcheng vlak bij de Verboden Stad. Hieronder in de blauwe lijnen.

• 30 December 2013 - 15:24

Your:

Wow we leven mee al zoveel gebeurd en de reis moet nog beginnen:-P #leuk

• 30 December 2013 - 19:34

Ria :

Geef niet hoor Lin van de Trolley.....duurt nog even voor we weer naar Amsterdam gaan....ennn ik hoef hem niet mee te verhuizen!!!! Kan je hem nog wel gebruiken, of moet je al gelijk een ander ' ik ga op reis en neem mee' trolley kopen???
    Had nu toch maar een slaappilletje ofzo ingenomen...we hebben het er nog over gehad!!
    Haha de Nederlandse bitterballen blijven toch wel erggg lekker....en zéér verstandig dat jullie VOOR deze 54-lozen ballen dagen je nog ff hebt volgepropt.

• 31 December 2013 - 02:24

Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener:

Nee hoor Ria ik ga je Trolley gewoon nog helemaal meeslepen. Ik zet mn voet eronder als ik ergens stilsta. Misschien vervang ik het pas in Vietnam ergens. Slapen gaat nog steeds slecht, terwijl ik gisterenavond om 1.30 u t licht uit deed, was ik rond 3 u al weer wakker en half 8 ging de wekker. En dan moet ik ook nog 900 gebouwen bekijken. Hoezo genieten. Ik ben niet te genieten! Maar misschien wordt t buiten in de kou beter. Groetjes, L.

• 02 Januari 2014 - 16:01

Edmond Jaspar:

dag ger & linda!
    heel erg leuk om op deze manier "met jullie mee te reizen" zover richting sunrise!
    wij deden met onze 2 zonen maarten & coen China in 1998 gedurende 1 maand, door westelijk china: via HongKong-Kunming-Sian-Lijang-Bejing (wij waren toen 25 jr. getrouwd!); een reis om telkens weer aan terug te denken!
    Heel veel plezier!! we blijven jullie volgen!
    edmond & lia