My birhtday in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu My birhtday in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

My birhtday in Banff

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

06 Juni 2016 | Canada, Banff

My birthday in Banff
Ik word om 7 voor 9 wakker en moet mn Ipad aanzetten want ik heb met Youri afgesproken om te facetimen om 9 u. Het is dan 17 u in Capelle. Ger flanst gauw de wifi weer in elkaar, want die blijft anders mb's vreten. Ik beantwoord nog ff snel een paar felicitatieberichten en zet dan de facetime aan. En ja hoor het hele gezin zit klaar om te chatten. Dewi voorop met haar mooie bloemenkrans. James kijkt een beetje verwilderd om zich heen en vind het maar raar om ons op deze manier te zien en te horen. Maar uiteindelijk zwaait hij net zo vrolijk naar ons. Het gezin zit bij Christa en Harry omdat Esmee ook jarig is en Hilly, haar schoomoeder, heeft waarschijnlijk moluks gekookt. Enfin daarna beginnen we ons dag rustig meteen ontbijt buiten aan de picknicktafel en maken een plan wat we vandaag gaan doen. Als eerste naar het Buffalo Nations Luxton
Museum. Dit beschrijft op een kleurrijke manier het leven, de omgeving en de gewoonten van de indianen vd noordelijke prairieprovincies. Je krijgt uitleg over de jachttechnieken o.a. vd bisons, de ambachten, het verloop van de bloederige sundance, een vd belangrijkste ceremonies vd laagland indianen.
Buiten maken we weer foto's van de schitterende omgeving. Gelukkig hebben we besloten om met de camper rond te trekken en niet de bus te nemen. We willen eerst naar Banff ave om te shoppen maar slaan eerst af naar het centrum, daar staan alleen maar interessante gebouwen. We komen langs een uitzichtpunt vanwaar je het Banff Spring hotel kunt zien. Dat is gebouwd in de stijl van een Schots kasteel. En dan rijden we ook maar even door naar dat hotel. Maar parkeren doe je niet zo maar met een camper, maar t lukt en we klimmen vanaf de Bow River falls naar de Waldhauspub en nog verder naar het Springhotel. Daar lopen we via het zwembad de gangen met winkels in door naar de lobby. Aardig hotel. We maken een foto in een van de gangen met mooie lampen en gaan aan de voorkant het hotel weer uit. Terug naar onze camper. En dan eindelijk naar Banff ave. Shoppen!! Heel veel souvenirwinkels, maar dan van het bescheiden soort. Netjes, goed gesorteerd, heel groot assortiment, dus heel veel verleidingen. Maar ik had al het een en ander gescoord in het Buffalo museum.
We eten een softijsje op een terras. En ik ga op zoek naar Wild Bill's saloon want daar is in het weekend countrymuziek en wordt de two-step gedanst. Maar grote pech dat begint pas om 22 u. Dus we gaan eerst een biertje drinken op een ander terras (boven op de 1e etage) bij de brewery en Ger bestelt gelijk een pul van 12 oz.?? Niet te tillen zo zwaar terwijl ik het met een bescheiden 6 oz Sauvignon blanc doe en een heerlijk glas ijswater. Krijg je overal als je in een bar of restaurant komt.
Daarna toch naar Wild Bill's om te eten. Ger neemt bizonribs met boontjes en friet in een beslagje met bier. Heerlijk. Ik neem een Mac 'n cheese met een ceasarsalade. Ook heerlijk. Bij de camper aangekomen: dikke prent van $ 50,- omdat we 40 min. te lang hebben gestaan. Balen!
Daana rijden we naar de Banff Upper Hotspring, een zwafel etc. bad van 40gr. waar alle toeristen zich verzamelen. Er mogen er max. 250 in. Gelukkig zijn die er niet. Om 21 u gaan we eindelijk richting camping om eerst nog water te tappen, weg te gooien, was in de week te zetten en dit verslag te schrijven. Hijgh. Heerlijke verjaardag gehad. Welterusten!

• 06 Juni 2016 - 07:38

Casper Vervloet:

Gefeliciteerd.

• 06 Juni 2016 - 08:04

Rita Schoolenberg:

Alsnog....gefeliciteerd....offe....??
    En nu...hier de zon in hoge mate, dus jullie hoeven die niet mee te nemen hoor!

• 06 Juni 2016 - 09:35

Lise En Frans:

Linda,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen je geluk en gezondheid, warmte en vriendschap, kleuren en bloemen, lieve mensen om je heen en tijd om te genieten van een prachtig nieuw levensjaar!
    Lise en Frans

• 06 Juni 2016 - 11:58

Anton Van Tol:

Linda alsnog van harte proficiat met je verjaardag,en ook Ger van gefeliciteerd met de verjaardag van zijn vrouw. Ik eniet erg van jullie verhalen. Groetjes Ton

• 06 Juni 2016 - 12:51

Thijs:

Met al dat tijdsverschil zijn wij misschien ook nog wel optijd (en anders zo'n 364 dagen te vroeg). Gefeliciteerd Linda! Groetjes Thijs & Claudia