Lake Louise to Wiggers familyin Calgary - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Lake Louise to Wiggers familyin Calgary - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Lake Louise to Wiggers familyin Calgary

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

04 Juni 2016 | Canada, Lake Louise

We zijn iets later met het ontbijt en het is weer very chlly. We rijden toch nog even 14 km bergopwaarts naar Morain Lake die ook door gletsjers is omgeven, de kleuren zijn al even schitterend als Lake Louise alleen de gletsjers omarmen dit meer. Maar het regent en het is er ijskoud, desondanks vol campers. We moeten ons ergens tussen wurmen met onze 6.61 m maaar het lukt omdat de vrouw achter ons haar camper een beetje achteruit rijdt.
We maken een paar foto's en Ger wil nog even van bovenaf op het meer kijken. Ik duik de giftshop in een scoor n paar dingetjes voor de kleinkids. Dan gaan we via de Bow Valley Parkway (B-weg) om Banff heen richting Calgary, onderweg zien we zowaar een elk (rendier) grazen. Ger stopt en loopt terug om foto's temaken. Als dat beest in een een dierentuin zou staan zouden we het amper een blik waardig gunnen. Verderop komen we een berggeit tegen die de helling op klimt. Even later stoppen we voor een lunch (gevulde bamisoep). En dan gaan we eindelijk via Higway 1 op weg naar Calgary. De tomtom is ingesteld en we denken er in 2 uur te zijn. Maar het verkeer is heavy en dus komen we eindelijk om 16 u pas aan. Het stuk vanaf Lake Morain was schitterend en er waren ook vele hellingen met verbrande bomen van ruim twintig jaar geleden zelfs. Zo lang is het nodig voor de natuur hier om te herstellen. In de omgeving van Calgary wijken de bergen hoe langer hoe meer en wordt het steeds vlakker en wijdser. In de verte doemen de wolkenkrabbers op. We rijden de straat in van neef Bill en Charlene die we hebben gewaarschuwd dat we wat later zijn. Ze staan ons op te wachten en we worden hartelijk ontvangen door hun en hun zoon Lyle en dochter McKenzie. Na een paar uur gedronken en uitgebreid kennis gemaakt te hebben, stellen we een plan op voor morgen om door Calgary te fietsen. Vanavond eten we eerst chicken bbq met een pastasoort die we niet kennen. Het lijken hele grote langwerpige rijstkorrels met parmesaansekaas en peterselie. De groenten paprika, champignons zijn ook gegrild en smaken er heerlijk bij. Na een heerlijke rabarber-aardbeien-kruimeltaart en een gesprekje met McKenzie over haar hobby slacklining stappen we in de auto en rijdt Charlene ons door allerlei wijken en downtown Calgary. Het is een schitterende stad, ik zou er graag willen wonen. Thuis duiken Ger en Bill nog even de hottub in met een glaasje port en ik ga lekker naar mn bed. Charlene heeft t ook gehad. Dit was weer een mooie dag met opnieuw familiy die we nooit eerder gezien hebben. Heel bijzonder.