Here we go - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Here we go - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Here we go

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

29 Mei 2016 | Canada, Harrison Hot Springs

Vrijdag 27 mei
We hebben geen haast en staan zo rond half negen op. Het is somber, donker, bewolkt.
's Nachts heb ik minstens twee keer m'n kop gestoten tegen het plafond 40cm boven mijn hoofd. En dan dat gammele trappetje af naar het toilet...nog een wonder dat ik daar op tijd arriveer.
Het ontbijt is geheel naar eigen smaak en voorraad: vruchten, yoghurt met cornflakes, koffie uiteraard, en geroosterde broodjes met pinda- en kaas.
Ik (Ger) ga om 10 uur nog eens de Harrison Hot Tub (hot!) in, gevolgd door de zwempool (cool!) en dan douchen. Die 61 dollar voor één overnachting hebben we er wel uitgehaald...
Rond 11 uur vertrekken we, Linda verkent de camper vanachter het stuur. We rijden naar de plaatselijke lagune, wandelen wat en doen een bakkie bij Muddy Waters.
De volgende stop is het stadje Hope aan de beroemde Highway 1 die goeddeels parallel loopt aan de brede snelstromende Fraser River. Die stadjes hier hebben iets van het wildewesten: lage losstaande gebouwen, gevels, ruime straten, veel groen ipv zand. We parkeren en shoppen wat huishoudelijks en wat Canadese souvenirs. De regen is nader dan de zon. We snacken broodjes uit eigen voorraad.
De tocht van 45 minuten naar het voormalige goudmijnstadje Yale teneinde de Fraser Canyon te bezichtigen hadden we ons kunnen besparen, dit is geen canyon maar een vallei.
Via de BC-3 stijgen we gestaag naar ca 2000m, we rijden nogal eens door buien en wolken. De scenery is desondanks mooi, veel heel veel groen, bruisende beekjes, weinig huizen of dorpen, weinig verkeer. Het Manning Park doemt op en we vinden rond vier uur Campground Lighting Lake. De eerste sneeuwhopen zijn we dan al gepasseerd, hier is het 5-7 graden. Borden waarschuwen voor beren. Het meertje is een idylle, een spiegel.
Op het menu staat geroosterde vis, aardappels en een paprikamengsel. En dan gaan we onder het genot van een theetje+choco aan de verslaggeving werken - zonder wifi.

• 29 Mei 2016 - 11:20

Olga Huffenreuter:

Wat hebben jullie veel gezien in een korte tijd, wat een avontuurlijke reis.
    Geniet maar van al het moois.xxxOlga en Wally

• 29 Mei 2016 - 14:09

José:

Na al die prachtige momenten met de familie denk ik dat jullie toch ook blij zijn, nu weer je eigen stekkie te hebben. We hebben zo al een aardige indruk gekregen van jullie belevenissen. Ennuh...pas op voor de beren!!! Nog een mooie verdere vakantie...

• 29 Mei 2016 - 20:09

Casper Vervloet:

Leuke trip.Pas op je hoofd als je slaapt.Hebben jullie the Hope slide gezien ,waar een halve berg afbrak en het hele dorp verzwolg?
    Have a good trip.
    Cas.

• 29 Mei 2016 - 21:18

Han:

Zo, weer eigen baas met een huisje op wielen. Al veel gezien en meegemaakt maar Canada is nogal groot dus hoeven jullie je voorlopig niet te vervelen. Rijd voorzichtig en veel plezier. Han.

• 30 Mei 2016 - 22:07

Thijs: