Toronto - Niagara waterval - Reisverslag uit Toronto, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Toronto - Niagara waterval - Reisverslag uit Toronto, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Toronto - Niagara waterval

Door: Linda/Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

19 Mei 2016 | Canada, Toronto

De reis ging voorspoedig. Hier en daar een beetje vertraging die weer werd ingelopen. We kwamen in Toronto om 18.30 u lokale tijd dus met 6 uur tijdverschil was het 24.30 u. Toen moesten we nog door de douane, koffer oppikken. Weer eeen uur. De familie stond ons op te wachten, zo lief. Ook Gerda en Dave uit Stratford met dochter Kathy en schoonzoon Diego. En natuurlijk nicht Carolyn en zoon Aaron. Na geld getapt te hebben en een praatje pot over de reis, zijn we de 6 persoons Toyota gaan opzoeken en naar Burlington in de heuvels gereden. Hier wonen Carolyn en Scott heel mooi. We drinken nog een glaasje en eten kaas met crackers en ofschoon we vandaag geen warme maaltijd hebben genomen, hebben we hier genoeg aan. Om 22 u verontschuldig ik mij en met 2 Melatoninepillen die time-released de hele nacht doorwerken gaan Ger en ik eindelijk naar bed. We brengen de nacht door in een ruimte die ze speciaal voor de ouders van Scott als die komen logeren, hebben ingericht. Gewoon een heel fijne grote bank waar we op slapen. Om 7.30 u zijn we weer wakker en komen langzaam uit bed. Na een uitgebreid ontbijt komen Dave en Gerda er weer bij en gaan we op stap naar de Niagara watervallen. Maar alvorens we daar terechtkomen, lopen we eerst nog een Winery in om rond te kijken. We maken wat foto's en gaan weer verder. Volgende stop is een hele gezellig straat waar we een engels hotel van binnen bekijken en daarna Fort George.
Het weer is geweldig en zeer geschikt voor dit uitje. We gaan terug in de tijd en de geschiedenis toen de Amerikanen probeerden Canada in te nemen en dat bij dit fort werd gestopt.
We lopen ee er zeker een uur en gaan dan weer verder naar de Niagararivier. Daar nemen we eerst n lunch en lopen van daar naar de river. Van hieruit zien we de waterval die aan de Amerikaanse kant valt. Een heel stuk verder zien we de Canadese watervallen met de bijnaam Horseshoe. Deze is veel indrukwekkender en daar maken we ook tientallen foto's. We worden helemaal nat van het opspattende water. En diverse regenbogen volgen elkaar. Ger gaat nog informeren hoe hij aan de achterkant van de watervallen terecht kan komen, maar dan zouden we een heel eind terug moeten lopen en dan dezelfde afstand langs de rivier en achter de watervallen en dan nog n keer terug. Te veel gedoe dus. Dan maar niet. We hebben hiervan genoten en onze Bucketlist heeft een wens minder, ofschoon hij groeit aan de onderkant gewoon door.
Enfin dezelfde weg naar huis 1,5 u en daar weer een drankje met hamburger en later een fruitshake met crackers en kaas. We kletsen nog wat en Ger gaat nog even in de hottub. We Hoeven weer niet te laat naar bed. En morgen weer een drukke dag met andere familieleden. Jammer genoeg kan ik nog geen foto's plaatsen want er moet nog eerst t eea geregeld worden. Voorlopig dus alleen op Faceboek en af en toe per app.

• 19 Mei 2016 - 09:26

Bonny :

Fijn dat jullie goed en wel zijn aangekomen. Lekker genieteee!!!! X

• 19 Mei 2016 - 10:45

A.v.Tol:

Het begin ziet er goed uit ga zo voort .Geniet van alles en geef je ogen de kost. Veel plezier en groetjes Ton

• 19 Mei 2016 - 12:33

Marlies:

Hoi Linda & Ger,

Leuk om te lezen, zet mij svp ook op de lijst. Mijn Telfortadres werkt niet meer is opgeheven!!!!

Groetjes en goede reis verder.