Terugreis - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

18 Juni 2016 | IJsland, Reykjavik

Merkwaardig. Eigenlijk is het nu 24:00u voor ons, maar we hebben net ons ontbijt, yoghurt met muesli, achter de kiezen op de luchthaven van Reykjavik IJsland waar we een stopover hebben. Hier is het 07:00u, dus gewoon ochtend en lekker fris, graadje of vijf. Nog merkwaardiger: we hebben helemaal geen nacht gehad want het werd niet nacht; vanuit Vancouver vlogen we in Noordoostelijke richting via de North Territories en Groenland, en dat is knap dicht bij de Poolcirkel waar rond deze tijd van het jaar de zon niet naar beneden wil - kennelijk. Geen oog dichtgedaan dus.
Maar terzake, dit is het verslag van gisteren (17 juni) toen we vertrokken. We hebben zonovergoten in de tuin van Dough & Herb ontbeten en waren eigenlijk al vrijwel pakklaar. Heel relaxt allemaal, Casper kwam tegen elven met zijn 'taxi', we hebben wat foto's gemaakt met onze beide hospessen en Casper, al onze reisbenodigdheden in de Mazda geladen, say goodbye en toen naar Joyce en Barika in hun winkel 'Linen on the table'. Daar hebben we zeker vier zakken 'levensonderhoud' (van A=afwasmiddel tot Z=zeeppoeder) achtergelaten die we tijdens ons nomadisch bestaan in de camper (niet) hebben gebruikt.
We hebben nog gezellig samen een bakkie gedaan, weer foto's en huggen. En toen door naar de luchthaven - we schrijven 13:00uur. Gelucht (heerlijke smoked salmon, met dank aan Judy en Cas! plus broodjes gebakken eitjes met spek, met dank aan mezelf), in een heeeeeel lange rij voor douane gestaan - circa één uur - nog wat 'levensonderhoud' voor de terugvlucht gekocht en toen konden we weg, 16:00 uur precies. Onder een heldere hemel.
Volle bak, de 757 van Icelandair, we krijgen water en thee. Prima plek op rij 16, dat is precies boven de vleugel naast de nooduitgang. Extra beenruimte! Wel moest ik in ruil daarvoor goede notie nemen hoe in case of emergency...enz.
We hebben ons vermaakt met films en solitair (Linda) en ik heb zeven uur lang muziek geluisterd, van de Beach Boys, Bieber en de Stones tot Bach , Beethoven en Prokojiev. Zalig! Dat lukt me thuis nooit.
Nou de rest van het reisverhaal geloof je wel. We vliegen hier in R te IJ een halfuur later dan gepland richting Nederland. Zal wel, maakt niet uit. Naar verwachting zijn we rond pakweg 16:00 uur thuis, 24 uur na vertrek + 9 uur tijdverschil...
Ook mijn zendtijd is hiermee ten einde, dank voor uw aandacht, de groeten en tot ziens!

• 18 Juni 2016 - 09:58

Rob:

Genoten van de heerlijke verhalen. Welkom thuis.

• 18 Juni 2016 - 11:09

Hanne:

lieve globetrotters. Wat zijn de weken snel voorbijgegaan. Wens jullie een goede reis terug en een behouden aankomst. liefs eb dikke knuf van ons

• 18 Juni 2016 - 12:23

Marianne Kok:

Wat een avontuur.
    Heerlijk!

• 18 Juni 2016 - 12:32

Han:

Voor straks. Welkom terug in ons kleine groene landje waar het ook goed toeven is.

• 18 Juni 2016 - 13:32

Ria:

Hé reizigers, ik ben blij dat jullie weer 'bijna' thuis zijn.
    Home Sweet Home XXX

• 18 Juni 2016 - 19:04

Joke Gouw:

Ik heb genoten van jullie belevenissen. Welkom weer in ons landje.

• 18 Juni 2016 - 20:16

Casper Vervloet:

Slaap zacht.Jullie net op tijd weg want het gaat de hele dag regenen.Vancouver verdrietig vanwege jullie vertrek.

• 19 Juni 2016 - 09:39

Anny:

Ik heb met jullie meegereisd en zal de verhalen missen.... Wanneer staat de volgende gepland ? : ))
    Welkom in Holland.

• 19 Juni 2016 - 09:59

Ans En Tom:

Welkom thuis. Hoop jullie snel weer te zien. Bedankt dat je ons door jullie verhalen liet meereizen.