Vancouver cityseeing - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Vancouver cityseeing - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Vancouver cityseeing

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

16 Juni 2016 | Canada, Vancouver

Vandaag een soort rustdag, in elk geval -ochtend. Pas rond de middag zijn we klaar met: bakker, bad, ontbijt, wasje, internet. Het regent en is kil (11 graden), no hurry dus. Om 12:30u haalt Casper, mister friend & mister driver & mister guide, ons op voor een volgend rondje Vancouver. Onze personal hop-on hop-off met auto. We beginnen in Chinatown, waar Cas ons loslaat in een shabby straat, die meer naar Chinees ruikt dan waar we eeder waren. We slenteren en shoppen wat. Door naar Stanleypark, waar inmiddels de zon schijnt. Mooi park, fraai uitzicht op de stad, de bergen, English Bay en de Pacific. Morgen gaan we hier fietsen.
We vervolgen over de hoge Lions Gate Bridge naar West Vancouver - inderdaad, waar waren we eerder op de Capilano camping - via de Marine Drive (mooie kustweg) naar Horseshoe Bay waar de ferries naar Vancouver Island en andere eilanden vertrekken. En aankomen. Lekker rustig en zonnig hier. Bakkie doen.
Op de weg terug doen we het Lighthouse Park aan, waar douglassparren en andere eeuwenoude bomen tot wel 90m staan. Heeft de sfeer van een oerwoud - maar dan met vele wandelpaden. Valt jaarlijks 1300 mm regen. Nu niet! Op het eindpunt staat een knusse zeshoekige vuurtoren uit 1881. Verderop kun je klauteren op rotspartijen. Het uitzicht is adembenemend: de stad in de verte, de grote bulkschepen, aan de horizon Vancouver Island. Mooi dat het nu helder is.
Zelfs Cas met zijn kwetsbare knie en Linda die gewend is op tandvlees te lopen stappen stevig door opdat we tijdig bij Joyce-met-vis aanschuiven. Want dat moet gezegd, niet alleen de auto's ook de afstanden zijn hier groot. Stipt 19:36 staan we voor de deur!
Haar zus Julien en haar dochter Barika zijn er ook. Ze hebben een heerlijke maaltijd met wilde zalm, gebakken worteltjes en koolrabi, en sla klaargemaakt. Met bier en wijn smaakt dat heel fijn! IJs+slagroom+Chinese koekjes+thee na. En het bleef nog heel lang gezellig en rumoerig...rond 11:30 uur zijn we weer bij onze AirB&B. Met dank aan de familie Vervloet-Chorney!!

• 16 Juni 2016 - 21:30

Casper Vervloet:

Haha heb je nog tandvlees over Lin?