Golden naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Golden naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Golden naar Lake Louise

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

02 Juni 2016 | Canada, Lake Louise

Dat valt tegen: wolken, koud. En dan ook nog twijfelachtig sanitair (municipality quality). We vertrekken niettemin vol goede moed en naderen het volgende park Yoho National Park. 24-uurs verblijf kost ons samen $ 16 dat is te doen!
Natural Bridge, vlakbij Fields, is ons eerste doel. De Kicking Horse River heeft hier in limestone een eigen brug uitgesleten, waarin het water als in een heksenketel spookt. Druk. Alweer bussen met Aziaten, die ons de hele dag blijven achtervolgen - uiteraard allemaal uitgerust met minstens één camera. Net als wij...
Dan rijden we door naar Emerald Lake, fraai tussen 3000-toppers verscholen. Adembenemend, zelfs bij bewolkt weer. Daar doen we ook een lunchje.
Het stadje Field was ooit een belangrijk tussenstation van de CPR, de Canadian Pacific Railway, toen stoom nog in de mode was. We slenteren wat door de verlaten straten, geen Aziaat te zien.
Dan Lake Louise, icoon van de Rocky Mountains - lijkt de Kalverstraat, sorry de Koopgoot wel. Door de mensen zien je het meer nauwelijks (overdreven) meer. Diverse gletsjers komen erop uit en door het gletsjerslib heeft het meer aan de oppervalkte een onwaarschijn turquoise kleur. Kiekjes kiekjes kiekjes. En dan heb ik het nog niet eens over het Fairmont Castle, een hotel met wel duizend bedden, gebouwd vlak voor 1900 bedoeld om
welgestelde treinreizigers te paaien. We doen er een theetje + wifi en genieten en passant van het uitzicht.
In file rijden we rond 6pm de campground op (beren hier, food goed opbergen!). Hapje tempura, asperges en beef. Afgeblust met ijs. Jaja, alles zelf bereid. En dan gaan we nog wat (digitaal) huiswerk doen. Daaaag.

• 02 Juni 2016 - 05:23

Casper Vervloet:

Ha,jullie zijn al voorbij de rievieren grens.Daar stromen de rievieren da andere kant uit.(naar 't Oosten dus).
    De Aziaten zijn meer geinteresseert in het bezichtigen van huizen en koopspul.Ja vooral huizen.
    Veel plezier.
    Cas.

• 02 Juni 2016 - 15:55

Bonita Degener:

Waoh wat een prachtige imponerende natuur. Krijg er kippenvel van.
    Beer gekiekt maar niet gezien. Hoeft ook maar niet van zo dichtbij.
    Liever een teddybeer daar kan je mee kroelen.

• 02 Juni 2016 - 17:23

Han:

Kijk, dat zijn de foto's die ik graag zie. Al zal ik die beer niet te serieus nemen.