Dag 41 Hoi An > Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Dag 41 Hoi An > Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Dag 41 Hoi An > Nha Trang

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

07 Februari 2014 | Vietnam, Nha Trang

Alweer de zeventiende etappe vandaag, van Hoi An - in het noorden van (voorheen) Zuid-Vietnam - naar de mondaine badplaats Nha Trang, zo'n 600 km zuidelijker.
En dat is even andere koek: grote hotels (vooral in aanbouw) langs een kilometerslange boulevard en ... een invasie van Russen. We zagen ze nergens eerder, terwijl dit land en Rusland al decennia op vriendschappelijke voet met elkaar leven, maar hier zijn ze en masse en ... dik, wat zijn die lui dik, zeker vergeleken met die arme kleine miezerige Vietnameesjes. Tot overmaat van ramp is hier en daar het Engels vervangen door Cyrillisch, nou, daar gaan wij niet eten of drinken! Puh!
Neen, wij passen ons graag aan aan het land dus aten we vanmorgen bij het ontbijt in Hoi An sirimoia en ramboetan, en vanmiddag op het strand van Nha Trang doerian en mangistan - allemaal van Vietnamese bomen, gewoon op straat gekocht.
We zijn van HA naar NT gevlogen, iets na tienen vertrokken en om een uur stonden we in ons volgende hotel. Strand is ca 50 meter lopen, volle zon (30 graden), stevige branding. Daar waren we dus snel, dat snap je.
Om ons heen staat nieuwbouw in hoge steigers, neen, dan was Hoi An wel wat knusser. Maar goed, NT is ingeboekt voor de rust op het strand. We gaan er nog van kleuren...

• 07 Februari 2014 - 16:01

Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener:

Gelukkig hebben we dit reisverslag in eerste instantie voor onszelf gemaakt. Samen met de duizenden foto's kunnen we tenminste nog een beetje terughalen wat we waar hebben ervaren. Het is veel 8 weken reizen. Maar onvergetelijk zulke mooie ervaringen, landschappen, mensen en natuurlijk ook spullen. We hebben ons geen moment verveeld. Heel soms werd t mij te veel en trok ik me even terug. Ger kon er geen genoeg van krijgen. We hebben nog 12 dagen te gaan aan het strand en in de Mekongdelta. Er zijn gedeeltes in Vietnam waar ik misschien nog ooit naar terug zou willen, maar dat gevoel heb ik veel meer met Thailand. Maar wie weet ......

• 07 Februari 2014 - 17:21

Ada De Munnik:

Hoi Linda en Gerard, jullie zijn al heel wat dagen op pad, veel gezien en veel gedaan en niet tevergeten grote temperatuur verschillen . Het lijkt mij hier wel lekker, een beetje de omgeving verkennen,chillen ophet strand en s,avonds lekker uit eten.
    Als je geen reisverslag zou maken zou je nooit alle mooie en bijzondere plaatsen kunnen
    onthouden.Nog veel plezier samen en rust af en toe ook een beetje.
    P.s. Het gaat mij goed.
    Lieve groeten van Jan en Ada"

• 07 Februari 2014 - 22:32

Ellen:

Ha Linda en Ger,
    Wat een avonturen. Heel leuk jullie reisverslag en zo veel dingen zijn herkenbaar. De foto met de voetjes in de teil met een massage door een half blinde jongen. Alsof ik er pas nog was. Precies hetzelfde. Geniet van de laatste dagen en alvast een goede thuisreis en Ger je komt maar buurten als je weer op de Unie bent.

Groetjes Ellen

• 08 Februari 2014 - 05:01

Casper:

Bewonderenswaardig dat jullie elke dag schrijven.Al dat fruit ramboetan doerian etc...EEN KILO DURIAN..???
    Allemensen...je weet dat moet er ook allemaal weer uit....hhmmm..