Hanoi, Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Hanoi, Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Hanoi, Vietnam

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

24 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Een ander land een ander verslag.
Vandaag vrijdag 24/1/2014 zitten we op Airport Hongkong te wachten om aan boord te gaan van VN 593 naar Hanoi dat om 14.30 u vertrekt en om 15.30 u aankomt. Maar er is tijdverschil van 1 uur dus totaal reisverschil met Nederland nog 5 uur.
We zijn om 11.05 u uit t hotel in Mongkok vertrokken, gelopen naar Metrostation Mongkok. Met de rode lijn naar station Central dat overgaat in Hongkong. Daar weer een Airport Express kaartje voor HK$ 160,- voor 2 gekocht, 12.00 uur vertrokken, 12.45 u op de airport, gelijk ingecheckt en door de security. We worden doorgewinterde reizigers.
Nou dit was dus China, waar we hoogstwaarschijnlijk nooit meer komen. Van Hongkong laat ik het nog open. Wordt vaak gebruikt als transfervlieghaven. Ik hoop wat rust te vinden na alle hectiek van de afgelopen weken. Mn hoofd tolt, de wallen onder mn ogen zijn groot! Ik loop echt op mn tandvlees. Eigen schuld.

We vertrekken met een kwartier vertraging, hebben een vlucht van 1 u 40 min. En krijgen zelfs nog een warme hap met een wit wijntje/biertje. Voor mij de eerste sinds oud en nieuw!
Hanoi is een kleine luchthaven (ze bouwen aan een hele grote nieuwe). We worden met een bus voor hal A afgezet en we lopen er met zn allen naar binnen en gaan bij 1 hele bagageband staan. We wachten 1 u 15 op onze bagage. Ik ben zo gaar als boter.
Als we eindelijk in de aankomsthal aankomen is er van onze gids niets te bespeuren. Ger belt met het reisbureau en ik ga vast Vietnamese Dongs tappen: 2.000.000 ja ik ben echt multi miljonair. Tegenwaarde E 70,-
Blijkt dus dat er 2 hallen zijn en onze gids staat dus bij hal B.
We vinden elkaar dus eindelijk Mr. Chung en ik. En hij is met een chauffeur, luxe hoor. De reis naar t hotel duurt nog tot 19 uur en dan zijn we dus 8 uur onderweg geweest voor 1,5 u vliegen.
En morgenochtend wil Chung ons al om 8.30 u ophalen. Ik dacht ff gek te worden. We kunnen er met pijn 9 u van maken en dan neemt hij ons op sleeptouw tot 5 uur.
We gaan ons even verfrissen. Schitterend hotel, heel smalletjes zoals vele gebouwen. De grondprijs is hoog, dus ze gebruiken weinig grond en gaan de hoogte in. Mooie ouwe koloniale meubels. We zitten gelukkig aan de achterkant van het gebouw want Hanoi is vergeven van de brommertjes. Chaos en druk toeterend.help waar vinden we onze rust. Nou gelukkig aan een mooi aangelicht meer met allemaal restaurants er omheen. Aan de kant van t waren eten we op het terras waar t vrij rustig maar best kil is. We gaan om 20.30 u naar onze kamer. Even de wekker stellen en morgen gezond en fit t bed weer uit om 7.30 uur.
Vakantie en dus .....

  • 19 Januari 2014 - 05:52

    Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener:

    Dit heb ik vast ingevoerd voor het volgende stuk van onze reis. Nog ff geduld met de verslagen van dit land.

  • 19 Januari 2014 - 08:53

    Jan Van Der Snee:

    Ik dacht al....die gaan snel! We volgen jullie op de voet, fiets, boot, trein of vliegtuig. Ondanks hier en daar een dipje gaat het best lekker lijkt me. Veel plezier maar weer!

  • 19 Januari 2014 - 17:46

    Joke Gouw:

    Hallo Linda en Ger,
    Vol verwachting klopt mijn hart om het volgende verslag te lezen. Vanaf dag 1 heb ik genoten van jullie avonturen. Nog heel veel plezier en ik denk Linda, dat je weer genoeg onderwerpen hebt voor het volgende schilderij.
    Groetjes,
    Joke (van schilderles)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda (en Ger)

We zijn pensionado's die in 2013 zijn gestopt met werken bij de Erasmus Universiteit Rotterdam

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 74170

Voorgaande reizen:

29 April 2019 - 29 Mei 2019

San Francisco en verre omgeving

17 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Canada - family and friends

24 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Vietnam, het land van vroeg opstaan

28 December 2013 - 24 Januari 2014

China Zien

12 April 2012 - 23 April 2012

Bloemen houden van mensen

20 Mei 2011 - 11 Juni 2011

Westcoast USA

11 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Kreta zien

20 April 2010 - 10 Mei 2010

Alternatieve reis

Landen bezocht: