eindelijk weer wifi - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu eindelijk weer wifi - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

eindelijk weer wifi

Door: Linda/Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

29 Mei 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

24-5-2011
Na ontbijt in Kingman boodschappen inde Giga Wal-Mart en dan op weg naar route 66 Seligman.
Daar shoppen we allerlei retro-items en maken foto's met van die opgestelde elvispoppen en oude
auto's en nieuwe harley's om te kwijlen.
Dan gaan we op weg naar de Grand Canyon. en dat is zo fijn met zo'n camper. Je zet hem neer en op slot
en je gaat gelijk op pad. We lopen naar de shuttlebus blue route en gaan een eind mee totdat we
kunnen overstappen op de red route. We doen een paar haltes bewonderen de Canyon en lopen langzaam
langs de south rim terug naar de opstapplaats van de blue route. Het is koud en winderig.
We gaan terug naar de camper, koken zelf een potje eten en gaan vroeg slapen.
De volgende dag 25-5 vroeg op om een fiets te huren en kijken hoe we langs de South Rin kunnen.
Het blijkt dat we stukjes kunnen fietsen en andere stukjes met de bus mee. Mooi he fiets gewoon in een
speciale drager voorop! En dit alles kost niets extra's. We hebben alleen een Parkpas van $ 80,- moeten
kopen, maar hiermee kunnen we alle nationale parken af. En we hebben er totaal 4 of 5 gepland.
We fietsen vanaf 12 u tot 18.30 u komen we moe en een half uur te laat de fiets terugbrengen. Boete $ 10,-
Maar we hebben heel veel gezien en ik ben doodmoe, want sommige stukjes zijn best stijl en moet ik in
de 1e versnelling of soms zelfs lopend de berg op. Totale hoogte 2000 m en dat met mijn conditie. Ik sta af en toe helemaal over mn fiets heen geslagen van benauwdheid. Maar gelukkig kom ik ook snel weer bij.
's Nachts heb ik wel kramp in mn benen van vermoeidheid. En dan sta ik s avonds om 20.30 u ook nog
te koken.

Vandaag 26-5 waren we ook weer vroeg wakker en opgeruimd, we wassen zelfs de auto althans legen het
chemisch toilet en het gooien het grijze water weg en tanken schoon drinkwater.
We rijden langs Desert View en verder naar Tuba City, Kayenta richting Monument Valley, Utah.
Mooie camping langs de red rocks. Ger springt gelijk in een shuttle bus om een excursie te maken door
Navajo Tribal Park. Linda parkeert alleen de camper ACHTERUIT zonder enige hulp.
Staat ze net helemaal op de plek, staat Ger voor het hek hijgend. Excursie toch maar niet. Geld weggegooid.
Enfin, we duiken even een overdekt zwembad in en gaan in de zon liggen om te kijken of we met eigen auto
die excursie kunnen doen. Dat kan dus voor veel minder geld, je hoeft allee $ 10,- entree te betalen.
Dat doen we en bij het Visitors Center vragen we hoe en of we net de camper het park in kunnen. Dat kan,
maar dan moeten we wel heel langzaam rijden. Enfin we zijn niet de minsten dus dat doe we wel even totdat we merken dat de weg toch wel heel erg off-road blijkt te zijn en we hebben bij Travelhome een contract moeten tekenen dat we dat niet zouden doen, net zo min als naar Mexico of Alaska rijden.
De weg zit vol gaten en grote keien en loopt stijl de Valley in, we worden steeds banger en ongeruster. Dus we stoppen, maken een paar foto's en gaan gelukkig iets makkelijker terug naar boven als naar beneden.
Dan maar iets drinken op het terras net uitzicht. Maar hier in het reservaat verkopen ze geen alcohol dus Ger neemt
een routebiertje en ik een blikje espresso met cream heerlijk. We kletsen wat net Nederlanders en gaan terug naar de camping. Onderweg kopen we een paar pizzapunten en gebakken kip. Dit wordt ons avondmaal. Geen tijd om te koken want we willen een John Wayne film zien die hier in Monument Valley is opgnomen. Na afloop worden we met een shuttlebusje naar de camping teruggereden. Gelukkig naar wat het was een pokke eind lopen.

27-05-2011

we waren een beetje laat op. De klok was hier in Utah ook nog een uur vooruit dus we werden pas om half 9 wakker,Was gedraaid, ontbijt gemaakt, ingeladen en wegwezen naar Capitol Reef via Mexican Hat, Bluff, Blanding. Hite, Hanksville.
Komen vwe om 17 u in Fruita waar wen mooie camping zou zijn met 71 RV plaatsen : FULL.
Dus even naar het visitors centre en die verwijst ons naar Torrey 11 mile verderop en dat terwijl ik het al helemaal gehad hebin de auto. De seneric views zijn geweldig mooi, de afwisseling van gesteenten is niet te tellen zo veel en mooi en groot en
...... Maar na 7 uur rijden, met 1 koffiestop in Bluff, ben ik het in elk geval zat. Enfin we mogen van de eigenaren van Sandycreek
achter op het terrein tegen het weiland aan staan. Het is een hele mooie plek en we mogen gewoon gebruikmaken van toiletten
en douche alleen geen hookups, dus geen stroom, geen stromend water. dat laatste is niet zo erg. Geen stroom is minder want dat betekent geen oplading van de telefoon, de laptop, de tandenborstel, de batterijen van de camera's en de koelkast natuurlijk. En het vooruitzicht is slecht. We hebben bij een Visitor's Center laten bellen naar Bryce Canyon en de camping daar heeft geen plek meer voor het komend weekend. Misschien kunnen we nog terecht op de gewone camping maar daar zijn ook geen hookups, dus dat wordt afzien zonder stroom. Nu de koelkast kunnen we misschien nog voorzien van ijsblokjes en een internetcafe is wellicht ook nog te doen. Maar dan houdt het ook op.
Enfin er zijn ergere dingen. We hebben een dak boven ons hoofd en een bed, de rest is luxe.
We zien wel weer.

Sorry lang bericht - ik probeer ook nog een paar foto's! groetjes allemaal. vadaag 28/5 zitten we in Bryce Canyon. verslag hiervan volgt

• 29 Mei 2011 - 07:39

Lise En Frans:

Veel plezier verder en vooral geniet ontspannen van alles. Groetjes.

• 29 Mei 2011 - 11:33

Bert:

Hey zwervers, bedankt voor je verslag en foto's. Jammer dat je geen zonnecellen bij je hebt (moet toch goed werken in zo'n zonnige omgeving) voor je dngetjes. Net ook de SMS ontvangen van Gerard. Groetjes, ook van Monica.

• 29 Mei 2011 - 20:05

Bonny:

Blij weer wat van jullie te horen.Maakte me al een beetje ongerust, maar gelukkig 't was overbodig.Heb Your en Deb net op de verjaardag van Jaymi ontmoet.Ze hebben met Mar en Manon een leuke middag/avond op de pasar malam gehad.Verder gaat 't hier z'n gangetje. Voorspoedige voortzetting van de reis. DK Bonny

• 30 Mei 2011 - 06:54

Diana:

Ha luitjes, Ik geniet van jullie reisverslag en de schitterende foto's. Moet heerlijk zijn om een zo'n speciale omgeving te fietsen. Veel plezier. groetjes

• 30 Mei 2011 - 07:48

Ton:

Nog veelreisgenot daar in Amerika en de hartelijke groeten Ton

• 30 Mei 2011 - 08:32

Ria:

Lieve Globbetrotters,
    Alweer een leuk en spannend reisverslag van jullie. Heel raar als ik zit te lezen heb ik het gevoel dat jullie net over de grens zitten, maar de foto's tonen een ander plaatje.
    Fijn hè dat het huiselijke gevoel van wasjes doen.....waar wij ook op de wereld vertoeven.....er ALTIJD is. Schone onderbroeken is onmisbaar en wij Nederlanders keren ze niet graag even om.
    Vandaag is het hier mooi weer 25 gr, maar morgen donderen we alweer naar de 15 gr. toe, dus de winterjas blijft maar hangen aan de kapstok.
    Datum eetclub is verzet naar 27-28 aug., H+T gaan dan op vakantie (maar we kunnen natuurlijk wel wat leuks doen). Mijn verjaardag was gezellig(dank voor de lieve kaart), konden zelfs de tuin erbij betrekken(wel met vlammen in de vuurkorf erbij).
    Ik zal deze week je ouders ff bellen Lin! Het wordt wel stil in ons directe cirkeltje. Afgelopen weekend N+W naar Kaap-Verdië, en Annemarike en J.P. naar Frankrijk, vandaag R+R óók naar Amerika.
    Ik ga nu slenderen, en genieten van mijn vrije maandagochtend.
    Geniet van al de bijzondere momenten, en van elkaar.

dikke knuffel van Ria

• 30 Mei 2011 - 11:27

Karin Schreuder:

Dag Ger en Linda,
    Wat een prachtige reis maken jullie zeg! De campervan ziet er ook puik uit. Heel veel plezier nog!
    Groeten,
    Karin

• 31 Mei 2011 - 07:14

Henk En José :

Hi guys. Mooie plaatjes... wat een machtige natuur. En zo unne busje rijden lijkt me ook wel wat. Heb nog veel plezier daar in dat verre Amerika!

• 31 Mei 2011 - 20:34

Thea:

het ziet er wel indrukwekkend uit zo tussen de mountains
    het is net of we meereizen met jullie in de camper
    wij gaan 29 juli naar zuid engeland by bus dus effe geen barbeque en morgen naar de pasar malam, spekkoekken kopen en tjendol eten
    fijne dagen in the states
    groetjes