on the road again - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu on the road again - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

on the road again

Door: Linda/Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

24 Mei 2011 | Verenigde Staten, Kingman

vertrokken om 6.30 en de gsm van max weigerde gelijk al. Dus op eigen kracht met de uitgeprinte route-beschrijving. Routiniers als wij zijn draaien daar de hand niet voor om. Ergens onderweg kreeg ik die gsm wel weer aan de praat, maar na een poosje viel het helemaal weg. Maar de route was zo simpel, er kon niet veel mis gaan. Van Los Angels via Neeles naar Kingman 550 km. Ook kunne tanken onderweg voor 3,69 dollar per gallon. Dus dat scheelt een stuk met LA waar de goedkoopste tank 4,09 vroeg.
Opvallend aan zo'n route door een vrij droog landschap, heel weinig restareas, je mag alleen de vluchtstrook bij pech gebruiken. En als je heel erg moet plassen dan toch maar even hiervan gebruikmaken. Net als benzinestations, die komen ook pas weer in de meer bewoonde gebieden. Ook nog even naar een meer gereden en een omweg van 40 mijl gemaakt (London bridge).
Veel grote campers gezien die er ook nog een personenauto of een grote boot achter hebben hangen. En wij met ons 6.5 meter vinden dit al groot genoeg. En van die hele mooie Harley Davidson choppers.
Ja ik heb ook gereden, op een stuk oude Route 66, inderdaad oud, vreselijke hobbels en hele slechte conditie, dus hier rijdt ook geen kip verder. We hebben het ook gauw opgegeven.
Om 14 u komen we in Kingman aan.
We zoeken de KOA camping op, plek zat en hook-ups, zwembad, wi fi en dat voor $ 37,50 per nacht.
Ger gaat zwemmen en ik ga effe liggen, ben een beetje moe van de afgelopen dagen en dan ook nog zo vroeg opgestaan (5 uur). Ik slaap geloof ik 2 uren heel vast en ga daarna douchen. Ger heeft intussen wat folders gelezen en besloten dat we naar een restaurantje gaan waar we voor $ 10 pp kunnen eten. Het wordt mr. D's diner het oudste restaurant van Kingman met uitzichty op de spoorbaan. Ook zo bijzonder 3 locs met zo'n 100 containers of meer het houdt in elk geval niet op.
We bestellen allebei een heerlijke andere salade en de rekenig bedraagt incl 2 thee $ 20,33. En we hebben er echt genoeg aan zo'n grote schaal krijg je ervan. Daarna voor de eerste keer os bed in de campervan opgemaakt, een gedoe hoor als je er met zn 2-en tegelijk in moet werken. Dan is het toch wel erg klein. De badkamer hebben we helemaal volgegooid met voorraad en andere rommel. Maar verder hebben we alles goed weg kunnen zetten. Enfin morgen om 09.00 richting Grand Canyon, daar blijven we 2 nachten want er is meer te zien en te doen.
Nu maar eerst een boek lezen of zo.

• 27 Mei 2011 - 06:33

Your:

Hey Ma, we hebben geen mail ontvangen dat er een nieuw verslag staat. Gezien de reacties niemand denk ik... Ik neusde gewoon rond en zag je 2de verslag. Having fun zo te zien en lezen... kus

• 28 Mei 2011 - 17:41

Han:

Bliksem, vogels en wederom aswolken konden jullie nu toch echt niet verhinderen daadwerkelijk naar de states te gaan. Als ik die dikke choppers zie en de ook nog zeer jonge marilyn krijg ik er ook wel zin in. Geniet van een heerlijke vakantie en van elkaar.
    Inderdaad krijgen wij geen bericht dat er een nieuw verslag is.
    Wij blijven scherp.
    Groetjes van Han.