Het wilde westen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu Het wilde westen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Linda (en Ger) Lugtenberg-Degener - WaarBenJij.nu

Het wilde westen

Door: Linda/Ger

Blijf op de hoogte en volg Linda (en Ger)

22 Mei 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

We hebben 27 u gereisd van Capelle naar Los Angeles via Detroit ipv via Philadelphia vanwege een kapotte neus veroorzaakt door blikseminslag. Dat was het eerste vliegtuig. Het tweede vertrok een half uur later omdat er een vogel in gevlogen was die er eerst uitgehaald moest worden.En toen kwamen we ook nog bij het verkeerde Holiday Inn Express in LAX aan.Wisten wij veel dat er 4 van die krengen rond het vliegveld van LA zijn. Enfin om half 2 local time lagen we uitgeput in een heerlijk zacht bed. Dat weer wel. En alle wildwest verhalen over Amerikaanse douane en ontvangst, ook allemaal geen last van gehad. Het ging heel soepel en hier had ik de meeste zenuwen voor gehad.

Vanwege alle vertraging hadden we dus toch maar een hotel genomen in plaats vann neef Huub te vragen ons om 12 u s nachts op te halen.
Dus op zaterdagochtend 21 zijn we samen naar Travelhome gereden om onze campervan op te halen. Dit heeft 2 uur in beslag genomen voordat we de papieren rond hadden en de instructie in vogelvluvcht
was gegeven. Het rentaloffice sloot om 12 uur. En we hadden niet eens een written manual dus alles onthouden wat we te horen/zien hadden bekregen. Ja en dat bij ons, vandaag 22/5 weten we al niet meer hoe de koelkast aangaat en blijft, dus moeten we morgen onderweg ergens weer met de Travelhome belle.

Enfin effe terug naar zaterdag 21/5. Bij Huub thuis in zn mooie huis in Cerritos met 4 slaapkamers, 3 badkamers en 1 walkin closet waar je een tweepersoonsbed in kwijt kan. Dus lekker en luxe. Na een philipijnse lunch zijn zoon Max (45) en kleinzoon Josh (8) er ook en gaan we naar een hele grote supermarkt, maar daar shoppen we niet al te veel, want alle verpakkingen zijn extra large, en dat voor een campervan en 2 personen. Dus Huub en ik gaan toch ook nog een paar uur naar de Wal-Mart. Ger gaat slapen, want die valt gewoon om in de auto en Max en Josh hebben er ook genoeg van.

sAvonds gaan we bij een Japans restaurant Todai heerlijk eten, sushi en ander heerlijk seafood and salades. Zo veel als je wilt en dan nog allerlei kleine desertjes.

De volgende ochtend 23/5 laden Ger en ik onze spullen in de Campervan en gaan we opnieuw met zn allen LA verkennen. Eerst richting Hollywood waar we een paar uur over de Hollywood boulevard slenteren. We snacken bij California Pizza House op het terras een kleine pizza chicken barbeque en nog een kleine taco etc. Het is er erg druk in dit gedeelte van LA en er lopen heel veel verklede mensen over de boulevard waarmee je op de foto kunt.
Max haalt de auto en pikt ons op, we rijden nog een hele tijd langs allerlei wijken van LA dus we hebben een aardige indruk van deze miljoenenstad.

sMiddags rijden we naar Hongkong Plaza een foodcenter waar ik nog mn chinese spullen inslaan en we ook bij het foodcourt eten:rijst/lontong met sate, roedjak petis zonder varkensnneus of tenen. Daarna brengen we Josh naar huis in Diamond Bar, een heel mooie villawijk en komen moe maar voldaan weer terug op de Maui Court. Gauw nog even de laatste spullen in de campervan en dan dit verlag opnieuw typen. Ik kon mn usbstick niet gebruiken om het reeds gemaakte verslag te plakken.
Nu ik hoop dat dit verhaal niet te lang is geworden, anders gewoon weg gooien. Veel liefs en tot de volgende keer. Morgenochtend gaan we richting Route 66 - Kingman (of Needles).

• 23 Mei 2011 - 07:00

Marlies:

Hoi Luitjes,

Nou dat was dus een moeilijke start, ik geloof dat ik het in m'n broek gedaan zou hebben.
    Nou de kop is eraf dus. Leuk om de verhalen en foto's te zien. Kijk al uit naar het vervolg.
    Goede verdere reis en dikke kus,
    Marlies

• 23 Mei 2011 - 07:12

Nel:

Volg jullie en geniet. Fantastisch!!

• 23 Mei 2011 - 07:51

Brenda:

Hoi lin en Ger, het zit jullie niet mee om Amerika vlekkeloos te bereiken, gelukkig is het goed afgelopen. Fijn om mijn broer en neef(jes) terug te zien. Ook is het leuk om de bekende plaatsen voor ons terug te zien, het eten zal jullie ook goed gesmaakt hebben want dat was ons ook goed bevallen.
    Verder wens ik jullie een prettige reis met niet al te veel obstakels.
    Liefs Brenda

• 23 Mei 2011 - 08:44

Frans Polman:

Leuk op deze manier deelgenoot te worden van jullie reis. Geniet van alle ervaringen en ontdekkingen. All the best!
    Lise en Frans

• 23 Mei 2011 - 09:42

Thijs Lugtenberg:

Net optijd weg, in IJsland staat namelijk een vulkaar te spugen (deja vu?). Maar wie weet moeten jullie dit keer een paar weekjes langer blijven :)

Geniet van de vakantie!

• 23 Mei 2011 - 13:17

Ria:

Lieve reizigers,
    Tjongejonge....wat een gedoe allemaal WEER ! Na al die toestanden verleden jaar...nu weer dit.
    Maar gelukkig als ik jullie (leuke) foto's bekijk...is het allemaal goed gekomen, en gaan jullie lekker met jullie 'Apollo' een paar fantastische weken beleven!!!!
    Op de één of andere manier door de vééle opstakels die er genomen moesten worden, zal het een onvergetelijke vakantie gaan worden.
    Geniet met ' open blik-en gevoel' van de prachtige momenten,indrukken, mensen die jullie mogen ontmoeten...maarrr vooral, GENIET VAN ELKAAR na deze hectische tijd.
    Ik ga jullie de 27e natuurlijk missen, maar ik heb immers Han die 'vast' nu wel voor de vrolijke noot gaat zorgen.

een liefdevolle hug
    xxxRiaxxx

• 23 Mei 2011 - 21:18

Bonny:

Hé Zussie en Schone broer,

De start was wel erg spannend houdt de rest van de vakantie maar een beetje gewoon dan hebben wij 't ook wat relax.
    Hoef niet te zeggen: geniet van alles om je heen,want dat doen jullie al . Jullie stralen op alle foto's. Wens jullie dit voor heel de vakantie toe. Dikke Kus Big Sister

• 24 Mei 2011 - 20:03

Your:

Hi, dit verhaal heus niet te lang! Jullie maken al zoveel mee in korte tijd en daar willen wij ook allemaal van meegenieten. Dus hou maar lekker lang. T eerste verslag met wat beeld via iPhone bij o&o langs gebracht ook die leven mee! Vis inmiddels verhuisd dus hier gaat ook alles volgens plan. Wij morgen naar long tong fair met neef ook lekker eten dus. Nou we lezen jullie snel enjoy! Xxx

• 26 Mei 2011 - 19:59

Jan Van Der Snee:

Net uit het bos terug, dus nu kan ik weer eens mijn mail lezen. Mooi te vernemen dat jullie niet in een aswolk zijn blijven steken. Hou het heel ik probeer jullie te volgen. Helaas hebben ze op de Veluwe niet veel wifi mogelijkheden. Zal ik ook naar de Mac moeten Ger..... Veel plezier, ook een zoen van Joke & Jip!

Jan